středa 6. prosince 2017

Fantasy knihy, které byste si neměli nechat ujít

Výsledek obrázku pro fantasyV současné době vychází obrovská spousta knih, ale pokud jste milovníci fantasy literatury, rozhodně byste si některé z nich neměli nechat ujít či je opomínat. Proto tu pro vás dnes mám pět sérií, ke kterým byste určitě měli přičichnout, třeba vám zrovna tyhle padnou do oka stejně tak, jako mně.



Výsledek obrázku pro odinovo dítě5. Havraní kruhy - Siri Pettersen

Pokud máte chuť na trošku obsáhlejší fantasy knihu ze severského prostředí, bude Ódinovo dítě skvělá volba. Originálně pojatý příběh se spoustou nečekaných zvratů vás vtáhne do nelehkého života patnáctiletého děvčete, které bojuje o svůj život a vy budete napjatě čekat, jak to všechno dopadne.
Tato fantasy trilogie je již celá vydaná v českém jazyce, pod taktovkou nakladatelství Host. 

A o čem že kniha je? 
Hirce se už od mládí lidé straní, a to z jednoho prostého důvodu. Chybí ji to, co všichni ostatní mají - ocas. Jako malé ho prý ukousl vlk, což dokazují i jizvy, které má na zádech. Ale co když to všechno byla lež vymyšlená jejím otcem?
V den svých patnáctých narozenin se Hirka dozvídá pravdu. Není tím, za koho se celou dobu považovala, je Ódinovým dítětem, zrůdou, plísní.
Pokud by se její tajemství někdo dozvěděl, šlo by jí o život. Ale co když existuje někdo, kdo její tajemství zná a má s Hirkou svoje vlastní plány?
Výsledek obrázku pro dvůr trnů a růží
4. Dvůr trnů a růží - Sarah J. Maas

Jeden z úspěšných retellingů Krásky a zvířete od slavné autorky Skleněného trůnu.
Dvůr trnů a růží si rozhodně své fanoušky najde. Pravděpodobně víc uspěje u fanoušků romantiky, než těch, co zbožňují pořádnou akci, ale ve výsledku se jedná o čtivý a podařený re-telling, který nadchne nejednoho z čtenářů.
V češtině jsou dostupné zatím pouze první dva díly série. 

A o čem že kniha je? 
Devatenáctiletá Feyre musí živit celou rodinu. Naučila se lovit, aby nezemřela hlady. A právě jeden takový lov obrátí Feyřin život na ruby. V lese zabila podivného vlka a strašlivé zvíře ho přijde pomstít. Před Feyre tak vyvstává možnost volby, to zvíře ji může roztrhat na kousky nebo se nechá odvést do jiného světa. Hlavní hrdinka si vybere odchod z domova a tím započne její dobrodružství ve světě nesmrtelných bytostí...
Výsledek obrázku pro cinder cz
3. Měsíční koniky - Marissa Meyer
Další z veleúspěšných retellingů.
Cinder je jedna z mála knih, kterou bych mohla doporučit opravdu každému, jelikož každý si tam najde to své, co ho uchvátí. Pokud jste ještě neměli tu čest se s Měsíčními kronikami setkat, tak právě teď nastala ta ideální chvíle, jelikož už je celá série komplet v českém jazyce.

A o čem kniha je? 
Šestnáctiletá Cinder žije v Novém Pekingu se svojí macechou a dvěma nevlastními sestrami. Jako by toho neměla málo, tak se jí ještě navíc všichni štítí, jelikož je hříčkou techniky - kyborg. Ale díky tomu se stala nejlepší mechaničkou ve městě, což k ní zavede velmi významného hosta - samotného prince, který jí svěří do opravy svého androida.
A v tu chvíli se spustí řetězec událostí a Cinder se zamotá do velkého dobrodružství.

2. Kronika Netesaného trůnu - Brian Staveley
Výsledek obrázku pro císařovy čepeleDokonalá obálka, dokonalý příběh, co víc si přát? 
Pokud máte rádi akční příběh plný nejrůznějších intrik a tajemství, rozhodně si přečtěte Císařovy čepele, protože určitě budete stejně nadšení, jako jsem byla já.
Brzy v češtině vyjde závěrečný díl. 

O čem kniha je? 
Tři sourozenci, každý s jiným posláním. To vše se ale změní ve chvíli, kdy je zavražděn císař a na svět vyjde pravda v podobě spiknutí proti císařské rodině. Nicnetušící následník trůnu Kaden žije v mnišské vesnici, kde se učí pokoře. Jeho bratr Valyn se cvičí na jednoho z nejnebezpečnějších vojáků a jejich sestra čelí tomu všemu sama v císařském paláci, kde ženy nejsou příliš respektovány.
Podaří se jim spiknutí odhalit včas, než bude další člen císařské rodiny zavražděn?
Výsledek obrázku pro jiskra v popelu
1. Jiskra v popelu - Sabaa Tahir


Na jedné straně je ustrašená dívka bojující za zbytek své rodiny, která nemá jinou možnost, než věřit cizím lidem a plnit pro ně úkol. Na straně druhé je voják, vycvičený k nelítostnému zabíjení a poslušnosti, který je znechucený tím, čím by se měl stát. Dva naprosto odlišné životy, a přesto je cesta osudu svede dohromady. Otázkou však zůstává, zda se stanou spojenci, či zůstanou nepřáteli. 
Jeden z nejlepších příběhů, co jsem zatím četla, rozhodně doporučuji. 
Prozatím jsou v češtině dostupné dva díly. 

O čem kniha je? 
Laia patří mezi Učence, kteří se musí podrobit nadvládě Impéria. Její rodině se daří celkem dobře, až do chvíle, kdy je na jejich domov udělaná razie a Laie se v jeden okamžik zhroutí svět. Jediní přeživší jsou ona a její bratr, který je zatčen za velezradu. Laia je pro záchranu bratra rozhodnutá udělat vše, a tak ji cesta zavede až na akademii, kde se cvičí Masky.
Elias je nejlepším vojákem na akademii a je předurčen k tomu stát se Maskou. Jemu se ale takový osud nelíbí a ze všeho nejradši by dezertoval. Než se mu to ale podaří, dostane příkaz zúčastnit se Zkoušek, ve kterých buď zvítězí a stane se novým císařem Impéria nebo prohraje a zemře.
Když se ale Elias seznámí s Laiou, oba zjistí, že jejich osud je propojený víc, než by si mysleli.


15 komentářů:

  1. Na tento žánr moc nejsem, ale Jiskra v popelu byla skvělá! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Až na dvojku som čítala všetky knihy, takže ešte tú dvojku musím dobehnúť :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Císařovy čepele si rozhodně nenech ujít, jsou bezvadné :)

      Vymazat
  3. Skvělé tipy. :) Se všemi souhlasím a všechny jsem četla. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Super tipy, všechny plánuji, až teda na měsíční kroniky, tam jsem přečetla Cinder a stačilo. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D To je mi líto s tou Cinder, já si tu sérii zamilovala téměř okamžitě :)

      Vymazat
  5. S Měsíčními kronikami naprosto souhlasím, jinak nemohu soudit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měsíční kroniky byly opravdu skvělé, jsem zvědavá, co dalšího nám autorka představí :)

      Vymazat
  6. Moc pěkný výběr. Ódinovo dítě jsem četla, ale moc mě nezaujalo. Sarah J. Maas je moje srdcovka kvůli Skleněnému trůnu, ale abych pravdu řekla, z téhle série jsem trochu zmatená. Měsíční kroniky jsou strašně fajn oddychovka. Dost mě mrzí, že už je mám za sebou. A Císařovy čepele, to je za mě jeden z objevů roku. Miluju tu knihu!
    Jiskru v popelu jsem nečetla, ale už nějaký čas se na ni rozhodně chystám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D Z Ódinova dítěte jsem také dvakrát neskákala radostí, ale závěr knihy měl své kouzlo :)
      Skleněný trůn mě také nijak zvlášť neokouzlil, ale Dvůr trnů a růží už ano :D
      S Měsíčními kronikami souhlasím :D
      A Císařovy čepele jsem si téměř okamžitě zamilovala, škoda, že dvojka už nebyla taková. Každopádně, jsem zvědavá na trojku :D

      Vymazat
  7. Magán hitelezői csoport vagyunk, amely segítséget nyújt Önnek.
    Bármilyen pénzügyi problémával kapcsolatban kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot.
    E-mail: markusgauthier10@gmail.com

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)