úterý 25. dubna 2017

RC recenze: Siréna

Výsledek obrázku pro the siren kiera cassVýsledek obrázku pro siréna knihaAutor: Kiera Cass
Počet stran: 304
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání ČR: 2017
Všechno, co jsem teď chtěla, bylo dostat se z toho. Najít způsob, jak si vytvořit co nejtvrdší slupku, kterou by smutek ani bolest nepronikly. Potom, co jsem mluvila s Oceánem, jsem si ale nebyla jistá, jestli se mi něco takového podaří. Možná jsem odsouzená ke smutku po všechny zbývající dny. 
Řekl mi, ať žiju... 
Nevěděla jsem, jak mu vysvětlit, že být naživu ještě neznamená skutečně žít. 


Snad každý, kdo se zajímá o Young Adult literaturu už zaslechl jméno Kiera Cass. Ano, jedná se o autorku, kterou proslavila její série Selekce. Ale jakým příběhem autorka nastartovala svoji spisovatelskou kariéru? 

Kahlen žila bezproblémový život, až do chvíle, kdy se s rodiči vydala na plavbu. Jejich loď totiž zastihla pohroma. Díky zpěvu Sirén jejich loď ztroskotala a Kahlen se tak ocitla na prahu smrti. Oceán se nad ní ale slitoval a přeměnil ji v jednu ze svých služebnic, jež svým zpěvem lákají obyčejné smrtelníky do hlubin moře.
Kahlen poslušně plní svoji úlohu Sirény již několik desetiletí, až do chvíle, než se seznámí s ním. Akinli je klukem, který má všechno, po čem Kahlen vždycky snila. Ví, že se do něho nesmí zamilovat, ale přesto svým citům podlehne. Bude Kahlen následovat hlas svého srdce nebo Akinliho opustí?

Výsledek obrázku pro the siren kiera cass
zdroj

Na Sirénu jsem se těšila od chvíle, kdy jsem se dozvěděla o jejím vydání, protože Selekce se mi velmi líbila. Od Sirény jsem čekala, že mě uchvátí podobně, ale stalo se tak?

Související obrázek
zdroj
Siréna je další z knih Kiery Cass, což je poznat už ze samotné obálky, která vezme dech.
Ale u starších čtenářů, kteří budou od knihy čekat něco víc, je obálka asi to jediné, co je z celého zážitku z knihy ohromí.
Bohužel je na Siréně poznat, že se jedná o autorčinu prvotinu. Pokud jste četli Selekci, pravděpodobně se neubráníte srovnávání a bohužel v tomto příběhu naleznete spoustu mezer.
Nejenom, že vám bude připadat, že Siréna nemá nijak výrazný děj, ale hlavně se budete po většinu času plácat v nekončící, nicneříkající omáčce textu.
Ani nějakých zvratů se v příběhu nedočkáte. Autorka se totiž primárně soustředí hlavně na lásku hlavní hrdinky a i ta působí poněkud uměle a neuvěřitelně.
Související obrázek
zdroj
Příběh nezachrání ani to, že se jedná o celkem neokoukané téma - sirény. Kiera Cass naznačila tato mýtická stvoření celkem zajímavým a originálním způsobem. Bohužel jenom naznačila a potenciál, který se v jejím stvořeném světě tak nabízel, vůbec nevyužila.
Takže každý, kdo hledá nějaké složitější čtení, u kterého by mohl trošku přemýšlet, by se měl téhle knize obloukem vyhnout, protože Siréna je opravdu dějově jednoduchá.
Nedá mi to a musím se ještě pozastavit nad koncem příběhu. Celkem překvapující byl fakt, že posledních několik desítek stránek působí, vzhledem k roztahanosti zbytku knihy, hodně zrychleně. Tudíž si ani moc neužijete celé rozuzlení příběhu.
Ale abych jenom nekritizovala, nemůžu Kieře Cass upřít, že už v době své prvotiny dokázala napsat naprosto odlišné charaktery postav. Obzvláště zajímavou postavou se stal i Oceán, který se snažil co nejvíce přiblížit lidskému vědomí.

Siréna je kniha s jednoduchým dějem určená k oddechovému čtení. U starších čtenářů pravděpodobně moc obdivu nezíská, ale u mladších děvčat by mohla sklidit úspěch.

HODNOCENÍ

Kniha: 2,5/5

Obálka: 5/5

4 komentáře:

  1. Osobne ja som to vzdala aj zo sériou Selekcia, ktorá mi nesadla :D Čiže do Sirény sa uričte púšťať nebudem, pre fanúšikov autorky to môže byť ale fajn oddychové čítanie :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se Selekce líbila, ale Siréna byla neskutečné zklamání.

      Vymazat
  2. Skvělá recenze :) Siréna vážně byla slabší, Selekce je jednoznačně lepší :)

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)